Winter survival guide

- Winter survival guide -

Förkylningar, väderrusk, kyla och slask är ju bara några få nämnda faktorer under vintermånaderna, därför är det extra viktigt att preppa kroppen med allt den behöver! Vi har skrivit 5 riktigt bra tips som förhoppningsvis får er att känna er på banan igen!

1. Ingefärsbrygd = En hemgjord ingefäradryck med apelsin -& citronskal, mynta och manukka honung. Ja, allt vad en hals kan behöva för dig som känner dig lite extra dåsig på morgon och kväll. Recept hittar ni HÄR .

2.Värmande grytor & soppor = Ta dig tiden och samla på dig kryddorna som står där hemma, kanel, curry, chiliflakes, vitlök, rosmarin, kardemumma. Ett exempel på recept för det hittar du HÄR

3. Gör mysigt hemma = Ljus, rökelser, palo santo...Listan går att göra lång, men det är otroligt mysigt att bara tända upp hemma för att minska känslan av ensamhet, oro och depression för den som känner så. De flesta spirituella butikerna säljer sånt här och det lugnar själen minst sagt.

4. Vitaminer & mineraler = Ibland kan det vara så enkelt som att något ämne i kroppen saknas, och då känner man sig lite svagare än vanligt. Vi äter bland annat probiotika för att preppa immunförsvaret, d-vitamin för att det inte produceras naturligt under vinter halvåret.

5. Yoga & meditation = Under julveckorna kan det vara extremt hektiskt med jobbet och därmed känns yoga och meditation extra viktigt för ett break i vardagen. Hitta ditt sätt att andas, det finns många olika former och yoga skall inte vara prestige.

Puss!


Gillar

Kommentarer