ANOTHER BOWL GUIDE...

Det var många av er som uppskattade vår senaste post om hur man komponerade ihop en egen buddha bowl. Därför tänkte jag att vi spinner vidare på det spåret och gör en ny bowl-guide. Nu riktat mer mot frukost, så perfekt för dig som vill äta en god energirik frukost på morgonen. Kanske passar detta inlägg dig som vill äta frukost på morgonen men inte hinner för att det tar upp för mycket tid? Kanske passar denna guide dig för som vill lära dig att göra en stabil frukost på morgonen som får dig att hålla fram tills nästa mål. Du bestämmer - precis som vanligt!

Jag tänkte att vi börjar med att prata om overnight oats. Kanske en av de mest överskattade frukostarna, men som trots det ALLTID går hem och smakar ljuvligt om man gör det på rätt sätt. Jag trodde först man skulle koka gröt och kyla ner, men så är ju inte fallet. Här väljer vi ofta följande ingredienser:

Boveteflingor eller kokad quinoa som en bas tillsammans med chiafrön blandat med kokosmjölk eller mandelmjölk

Så ett vanligt recept för en bas overnight oat kan se ut såhär:

1,5 dl valfritt gryn

3 dl valfri växtbaserad mjölk, t.ex. mandelmjölk

1 nypa vaniljpulver

Gör såhär:

Blanda grynen med mjölken och låt stå över natten i kylen. På morgonen efter tar du vad du har hemma och toppar med.

Såhär sätt är det enkelt att göra en gröt som står över natten och som får gotta till sig med den växtbaserade mjölken som du valde, samt att du tar 5 min till att toppa med det du älskar. Kanske bär? Kanske en frukt? Granola? Kokosflingor & andra frön! Ta gärna med till jobbet, passar perfekt att äta vid sitt skrivbord för dig som inte hinner sitta ner hemma.

Testa vettja!

Gillar

Kommentarer

erikssontowa
erikssontowa,
men åhhh <3333
nouw.com/erikssontowa
foodgeekz
foodgeekz,
Av någon anledning kom denna kommentaren i spam, därav sent svar <3
nouw.com/foodgeekz
benenikors
benenikors,
Men WOW vad gott det ser ut😍 Måste absolut provas!!
nouw.com/benenikors
foodgeekz
foodgeekz,
Jaaa det måste du om du gillar bowls 😉 Puss!
nouw.com/foodgeekz