5 STEP HOW TO BUILD A BUDDHA BOWL

Hej på er! Hoppas att ni har en skön start på veckan. Vi älskar ju att starta veckan med en Meatless Monday - idag blev det en Buddha Bowl - både till lunch & till kvällsmat - så enkelt och nedan beskriver vi lite i några steg hur du kan tänka när du tillagar en sådan rätt.

1. Välj dina gryn, vi älskar quinoa, bulgur, matvete etc. Koka gärna i kokosmjölk eller vatten med grönsaksbuljong, det tillsätter sjukt mycket god smak!

2. Hacka upp och tillaga dina grönsaker, rosta i ugn, syra rödkål, marinera, fermentera, använd fantasin!

3. Välj ditt protein, vi gillar vegetariskt. Annars tofu, free range chicken, grass fed beef, kanske friterad fisk? En buddha bowl behöver inte bara innehålla grönsaker!

4. Dressa din bowl med valfri dressing. Vår favorit är 2 msk. ljus tahini, 4 msk vatten, några droppar vitvinsvinäger, en riven vitlöksklyfta, en squeezad citron. Blir magiskt med allt annat.

5. "Sprinkle sprinkle everywhere...". Glöm för TUSAN inte att rosta nötter eller frön, blir magiskt.

Gillar

Kommentarer

johnssons
johnssons,
foodgeekz
foodgeekz,
Tack! Riktigt gott 🥰
nouw.com/foodgeekz
evelinajosefines
evelinajosefines,
Ser super gott ut!
nouw.com/evelinajosefines
foodgeekz
foodgeekz,
Tack 😍 Riktigt mumsigt!
nouw.com/foodgeekz