4 STEPS TO A HAPPY MOOD

Jag har så många gånger genom hela mitt liv fått så många frågor av både vänner, kollegor, klasskamrater, bekanta, och andra människor man stöter på om Varför eller Hur jag kan vara så glad hela tiden. Jag har aldrig riktigt kommit på ett bra svar, mer än att det är ganska enkelt att göra valet själv. Det låter enkelt att säga det, och kan utifrån mångas perspektiv vara svårt om något känns behindrande i vägen. Kanske en traumatisk upplevelse eller något som inte känns helt hundra i skrivande stund, men det är också okej. Jag har också mina dagar, men jag skulle även vilja lyfta vikten av att begränsa sin negativitet. Speciellt i dagar som dessa när det är mycket som spökar runt omkring, lite happiness lockdown på något sätt. Vad passar bättre än en extraordinär lördagsguide med 5 tips för dig som kanske har svårt att få loss den där negativa spiralen av energier, eller har någon runt om dig som tynger ner dig, kanske följt nyheterna ett steg för långt och låtit samhället avgöra hur du ska leva igenom din dag. En glad person som jag skulle gärna vilja hjälpa dig med mina bästa tips för detta, och hoppas du vill fortsätta läsa inlägget till en gladare dag!

1. Avsätt tid för att laga någon riktigt god & FÄRGGLAD mat till dig själv, eller till dig och den du bor tillsammans med. Denna färgglada mat kommer påverka dig mer än vad du tror, och framförallt välmåendet inifrån då färgerna förhoppningsvis innehåller massvis med näringsrika ämnen!

-

Make and take, time, to cook colorful food. This will affect you more than what you think, at least your mood with a bunch of different colors, which hopefully will contain lots of good nutrients. Good food, great mood, right?!

2. Berika dig med naturen så gott det bara går. För dig som kanske bor i en storstad, finns det någon park i närheten eller ett naturreservat? Här i Stockholm finns det en hel del som jag tror man underskattar, jag är rätt kass på att vistas ute i skog och natur, men jag älskar långa promenadstråk. Det får mig att känna harmoni i kroppen, och en uppskattning som man sällan kan få hämta av något annat än naturen som man inte skall vara så kaxig mot. Älskar!

-

Surround yourself with nature as much as you can. For you who lives the big city life, can you find a park nearby or integral nature reserve maybe? The mother of nature gets me every time, on and on, and makes me calm and thankful.

3. Hjälp & inspirera varandra! Att ge till någon annan gör så mycket mer för ens eget ego enligt min mening, och om man väljer att göra en grej om dagen för någon annan, vare sig om man känner personen eller inte, så kommer det gynna ens eget mående inifrån. Jag älskar tillexempel att ge en present till någon mer än vad jag gillar att öppna något själv, jag tycker om att se när någon annan äter maten jag lagat till den personen, listan kan göras lång och man känner sig förevigad!

-

Help & inspire each other and your surroundings. To give something to someone else is according to me a much more powerful thing in the daily life and at least said for the ego we all have inside of us.

4. Träna tillsammans! Hitta din motivation till att aktivera kroppen fysiskt! Självklart är det psykiska superviktigt att fokusera på så att man kan applicera andning och lugn i situationer där du känner att du inte kan hantera någon form utav glädje eller bearbetning av känslor, men att aktivera kroppen så pass hårt att du svettas kommer också leda till endorfiner i kroppen och det gör dig i sin tur en gnutta lyckligare inifrån. Jag har precis kommit in i min träningsveva och förstått mervärdet i att det inte handlar om att få en snyggare kropp, iallafall inte mitt personliga mål, utan snarare hur mitt psykiska mående förstärks och gör mig ännu gladare om dagarna att orka med mer!

-

Work out together! Find your motivation to activate your body! Of course it's so important to focus on the mental health in order to applicate the different breath works in situations you feel uncomfortable or feeling sad. However, if you try to activate your body in a more intense form such as a crossfit work out or sweaty friendly movement it will turn into endorphins which will give you so much joy in the body from within. We love that right?

-

Vill ni ha fler tips som de här? Isåfall rekommenderar vi er att hålla utkik varje lördag! Då kommer det en guide om ett ämne som vi väljer, eller som ni kanske kan kommentera vad ni vill ha för ämne? Antingen här eller på vår Instagram HÄR.

Gillar

Kommentarer